خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/12 - 11:55
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : صحن
چنارانی در تذکر شفاهی:

سهمیه معلولان در آزمون ها به خصوص آزمون آموزش و پرورش رعایت شود

نماینده مردم نیشابور در مجلس ضمن تبریک روز جهانی معلولان از وزیر کار خواست تا قانون سال 1397 درخصوص معلولان را در حوزه آزمون ها اجرایی کند، به ویژه در آزمون آموزش و پرورش که باید 3 درصد سهمیه معلولان لحاظ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  هاجر چنارانی در نشست علنی امروز (یکشنبه 12 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی  در تذکر شفاهی خود  گفت: 12 آذرماه و روز جهانی معلولان را به معلولانی که معلولیت را دلیل محدودیت خود نمی دانند، تبریک می گویم و از وزیر کار می خواهم قانون سال 1397 درخصوص معلولان را در حوزه آزمون ها اجرایی کند، به ویژه در آزمون آموزش و پرورش که باید 3 درصد سهمیه معلولان لحاظ شود.



نماینده مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه در مجلس یازدهم ادامه داد: از آنهایی که در این روزهای سخت از مال خود می گذرند تا خاطرات متفاوتی در تاریخ انسانیت رقم بزنند، تشکر می کنم، به ویژه از پدر آبررسان ایران آقای اکبر ابراهیمی و مهندس وکیلی به عنوان بزرگترین خیّر مدرسه ساز نیشابور بزرگ برای حضور موثر در حوزه انتخابیه اینجانب مجدداً تشکر می کنم.



وی خطاب به رئیس جمهور درخصوص اجرای عدالت در پرداخت حقوق ایثارگران ادامه داد: برای الباقی ایثارگران و جانبازانی که بالغ بر یک سال است در نوبت حقوق هستند، توجه ویژه ای صورت گیرد، همچنین لازم است دهک بندی برای این قشر در نظر گرفته نشود. از طرفی افرادی که برای دهک بندی خود اعتراض کرده و سامانه ثبت نام داشته اند، هیچ اقدام و بازنگری صورت نگرفته است!



این نماینده مردم در مجلس یازدهم در تذکری خطاب به وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: حقوق سرایداران مدارس باید مورد بازنگری قرار گیرد چرا که دخل و خرج این افراد با یکدیگر متناسب نیست، همچنین مربیان پیش دبستانی جامانده از سال 1391 و استخدام رسمی این افراد مورد توجه قرار بگیرد، از طرفی نیروهای حق التدریس و خرید خدمات نیز با توجه به برگزاری آزمون های متعدد درخواست دارم امتیاز ویژه ای برای این عزیزان لحاظ شود. 15 ماه از بازنشستگی فرهنگیان 1401 گذشته اما کماکان ریالی از پاداش بازنشستگی آنان واریز نشده است. سپاس خدمت صادقانه آنان را در تاخیر پرداخت ضایع نکنیم.



چنارانی خطاب به وزیر کشور درخصوص جرایم ماده 99 عنوان کرد: برای روستاییان مبالغ بسیار سنگین بوده و این افراد توان پرداخت جرایم را ندارند./



پایان پیام

  • کد خبر : 372384
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار